13 June 2011

Bertuahnya Aku!!! Syukran Prof. Dr Mohd Arif Kasmo

Hari ini aku sangat bertuah..kenapa dalam tidak sedar hari ini aku semangat untuk pergi ke kelas Falsafah Pembangunan...kelas ni waktu pagi..so agak liat jugak la utk dtg ke kelas..then menariknya hari ini...lecturer Prof Dr Mohd Arif Kasmo memberikan kami semua satu semangat baru dalam mengenali Islam dengan lebih dalam..iaitu membongkar peristiwa2 dalam Al-Quran. Antara yang paling menarik bagiku ialah bagaimana kalimah Allah dan Muhammad terbentuk daripada nombor2 dan bilangan ayat dalam surah2 dalam Al-Quran..data ini diterjemahkan dalam bentuk Microsoft Excel seperti gambar di bawah ini....


menarik bukan? bagaimana Al-Quran itutidak boleh diubah dan jika diubah akan hilang lah perimbangan ini..justeru itu aku teringat ayat Al-Quran yang berbunyi begini

2:23

Maksudnya: Dan jika kamu (tetap) dalam keraguan tentang al-Quran yang Kami wahyukan kepada hamba Kami (Muhammad), buatlah satu surat (sahaja) yang semisal al-Quran itu dan ajaklah penolong-penolongmu selain Allah, jika kamu orang-orang yang benar”.

Surah Al-Baqarah Ayat 23

Jelas di sini tiada siapa pown yang mampu menandingi hebatnya Al-Quran..cubalah cipta Al-Quran waima satu surah sependek tiga ayat sahaja...takkan mungkin ada manusia yang sanggup buat hatta dikumpul manusia seluruh dunia..

Ada juga yang cuba menerbitkan Al-Quran Palsu namun setelah dimasukkan perkara yang sama dibuat dalam Al-Quran..data nya menjadi tidak tersusun...SUBHANALLAH...ALLAHUAKBAR!!! tiada siapa yang mampu melawan kehebatan Allah Maha Besar..

Semoga di lain masa aku akan dpt lagi dgr ceramah ini.. Terima kasih Prof Dr. Mohd Arif Kasmo

No comments:

Post a Comment