17 April 2011

Bukan Ku Tumpang Populariti, Sekadar Pertahan Harga Diri



Tengah hari tadi roomate aku bagitaw ada la sorang blogger ni mmg popular..dia ada tersalah entry sal merendahkan dak2 matrik...trus aku bukak page dia dan aku hantar satu post..well maybe bleh tahan gak dia 'panas' dgn post aku tu sbb dia dah panas dgn post sblumnya..by the way disebabkan perenggan ni lah aku hot:

In the end, aku masuk Matrix. Masalah matrix ni adalah, kau kena power. Kalau tak power memang tak dapat tempat langsung untuk degree. You have to compete dengan budak-budak asasi. Lagi satu, dia macam tempat untuk kau start a new life. Ibarat macam kau punya result SPM teruk gila pastu kau nak repent and yeah Matrix is the one for you. Senang kata ia adalah tempat buangan untuk spm-leavers yang tak dapat pegi mana-mana.

Bukan aku x baca sampai habis tapi perspeksi yang dikeluarkan seolah-olah matrik ni low je..dah kalau matrik tempat buangan..bagaimana dgn diploma, stpm, sijil, politek dan lain2..

Tapi xpelah..at last dia mintak maaf jugak..sbb dia kena ingat bukan sume benda orang stuju dan juga dia ramai followers..ramai orang baca blog dia..

Dan jugak ramai penyokong FATIN LIYANA ni..komen pasal matrik ni 'lame'..

Bukan aku nk terlebih semangat atau ape tp aku pown berhak jugak utk pertahankan tempat di mana membesarnya aku..aku masuk U pown bermula dari dunia matrik jugak...it is the easy way...teringat kata2 cikgu aku, "kalau dah masuk matrik ni orang dah respest abes dah sebab ternyata jalan pintas nk ke U...tapi walaupun jalan pintas penuh dgn cabarn dan pengorbanan yang kena buat"

Aku memang sentap r kalau sesape yg kutuk pasal matrik is tempat buangan spm leavers...sape yg x masuk matrik xde hak nk pertikaikan ape yg aku ckp sbb korang x masuk matrik..bukan nk bangga diri, tapi bukan senang nk lalui setahun perjuangan seblum nk masuk U..

Walau bgaimanapun...beliau telah pown mintak maaf kepada sume ex-matrik..pengajarannya..hati2 lah nk tulis entry before publish kat orang ramai..mmg pendapat kau tapi orang membaca...

inilah beliau.....



dan ini link ke blog beliau....http://honeykoyuki.blogspot.com/2011/04/apa-hala-tuju-anda-selepas-spm.html

No comments:

Post a Comment